Pięć złotych patentów na idealnie gładkie dłonie

00:19


Nie od dziś wiadomym jest, że dłonie są prawdziwą wizytówką człowieka. Choć przyzwyczajone są do nieustającej pracy, narażone są na wiele innych, szkodliwych czynników szkodzących ich kondycji. Częste zmiany temperatury, suchość powietrza, styczność z zarazkami czy środkami chemicznymi potrafi skutecznie zaburzyć ich równowagę hydrolipidową, tym samym narażając dłonie na uszkodzenia - tym bardziej, że jest to obszar skóry, który najszybciej podlega procesom starczym. Czy wiesz, jak zadbać o to, by Twoje dłonie prezentowały się nienagannie, niezależnie od sezonu?

Pięć złotych patentów na idealnie gładkie dłonie

Po pierwsze - peeling!

Krok - na nieszczęście - bardzo często pomijany. Regularnie wykonywany peeling dłoni doskonale dba o to, aby regenerujące substancje pochodzące z kolejno używanych kosmetyków przenikały wgłąb warstw naskórka, dogłębnie go nawilżając. Choć na ogólnodostępnym rynku drogeryjnym nadal pozostaje niewielki wybór przeznaczonych do tego celów produktów, z pomyślnością można zastąpić go substytutem wykonanym w domowych warunkach. Jak? To proste - wykorzystując to, co skóra dłoni uwielbia. Idealny patent sprawdzający się każdorazowo, to mieszanka zaledwie czterech produktów - drobno zmielonego cukru jako substacji ścierającej, soku z połówki cytryny o właściwościach rozjaśniających, a zarazem wzmacniających paznokcie, odrobinie miodu zatrzymującego wilgoć w naskórku oraz kilku łyżek oliwy z oliwek o działaniu natłuszczającym. Voilà!

Po drugie - nawilżanie!

Oprócz wyżej wymienionych produktów, w domowym zaciszu znajdziemy również szereg innych, które mogą okazać się doskonałymi sprzymierzeńcami. Warto spróbować dobroczynnie działających kąpieli dłoni, decydując się na dodatek zmiękczających naskórek płatków owsianych lub wygładzających go siemienia lnianego. To, co istotne - oby dwa specyfiki doskonale nadają się również dla alergików lub osób dotkniętych AZS, zdecydowanie poprawiając występujące już podrażnienia.

Na jakich półproduktach warto się skupić, poszukując ideału wśród sklepowych półek? Jeśli dłonie są szorstkie, suche, szukaj kremu z mocznikiem (urea), gliceryną, sorbitolem, które wiążą wodę na powierzchni naskórka. Preparaty z witaminą E, retinolem, kwasem hialuronowym, kolagenem wzmacniają skórę i działają przeciwzmarszczkowo. Dodatek d-pantenolu, lanoliny czy wapnia łagodzi podrażnienia, pomaga przy atopowym zapaleniu skóry. 

Po trzecie - regeneracja!

Mieszanka na łamliwe paznokcie
Połącz ze sobą żółtko, łyżeczkę oliwy, kilka kropli witaminy C i E oraz łyżeczkę miodu. Nałóż na paznokcie i całe dłonie, potrzymaj kilka minut, potem spłucz.

_

Kompres z parafiny
O szeregu zalet posiadania parafiniarki zdążyłam informować już pewien czas temu. Posmaruj dłonie odżywczym kremem i na moment zanurz je w ciepłym wosku. Wyjmij, poczekaj, aż parafina zastygnie, i zanurz dłonie jeszcze raz. Załóż foliowe rękawiczki i owiń ręcznikiem. Po 15 minutach rozkrusz parafinę, a dłonie wytrzyj papierowym ręcznikiem. Pod ciepłą parafiną krem lepiej wnika w skórę, zmiękcza ją i wygładza, a sam wosk nawilża i zatrzymuje wilgoć w głębi skóry.

_

Maseczka z oliwą
Zmieszaj 3 łyżki ciepłej oliwy i żółtko. Posmaruj papką dłonie, owiń folią i ręcznikiem. Zmyj po 20 minutach. Oliwa dostarcza odżywczych kwasów tłuszczowych i witaminy E działającej nawilżająco i odmładzająco; żółtko zawiera m.in. witaminę A i cynk, które wpływają na skórę regenerująco i ochronnie.


Po czwarte - systematyka!

Warto ustalić sobie plan działania i sukcesywnie się go trzymać - aby wykonywane czynności przyniosły zamierzony efekt, najistotniejsza jest częstotliwość oraz regularność ich wykonywania.

Przykładowy plan regeneracji:
codziennie - stosowanie odpowiednio dobranych kremów po każdym umyciu dłoni;
co drugi dzień - kąpiel dłoni
dwa razy w tygodniu - peeling dłoni oraz jeden z wybranych zabiegów, dobrany pod kątem potrzeb

Po piąte - zdrowe nawyki!

Pamiętaj, aby bezwzględnie zakładać gumowe rękawiczki przy styczności ze środkami chemicznymi. Każdorazowo przed ich założeniem posmaruj dłonie kremem.

_

Nigdy nie wychodź na mróz bądź wiatr z niezabezpieczonymi rękawicami dłońmi. Niekorzystne warunki atmosferyczne oraz nagła zmiana temperatur to jeden z głównych czynników przesuszenia skóry dłoni.

_

Staraj się nie myć rąk w gorącej wodzie, mającej tendencje do wysuszania naskórka. Najbardziej optymalna temperatura nie wynosi więcej, jak 21 stopni Celsjusza.

_


Pamiętaj o dokładnym wycieraniu dłoni oraz przestrzeni między palcami. Każdorazowo po umyciu stosuj krem nawilżający.




Drogie Panie, jak dużą wagę przywiązujecie do wyglądu swoich rąk? Jakie są Wasze magiczne sposoby na ich nawilżenie?

Może Ci się spodobać

7 komentarze | COMMENTS

  1. Mam manię mycia rąk, co przysparza sporych problemów zimą :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Kremy i rękawiczki to u mnie podstawa. Poza tym regularnie stosuję też peelingi. Mam takie zboczenie, że na dłonie i stopy zwracam ogromną uwagę. Przed macierzyńskim, w pracy miałam taki standard, że z każdym klientem musiałam podać sobie dłoń. Powiem Ci szczerze, że czasem naprawdę miałam z tym problem bo jak mi ktoś świecił brudnymi pazurami przed nosem, to aż mi się odechciewało wszystkiego. U mnie w pracy wszyscy wiedzieli, że antybakteryjne żele zawsze się u mnie znajdą :D

    OdpowiedzUsuń
  3. zgadzam się ze wszystkim, bardzo dbam o swoje dłonie. wykonywanie peelingu jest naprawdę bardzo ważne. a po kremy sięgam kilka razy w ciągu dnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyda mi się ten post, bo obecnie mam mega wysuszone ręce... Dzięki! :) pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja od wielu lat zmywam w rękawiczkach gumowych, a peeling dłoni robię razem z peelingiem ciała :)
    Nigdy nie miałam z nimi problemu, krem mam czasem tani, czasem drogi, ale wcieram w nie i w paznokcie też olejek arganowy :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie najbardziej kuleje nawilżanie, bo po prostu o nim zapominam ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Jestem szczerze zainteresowana tym, co macie do powiedzenia. Każdy komentarz czytam oraz staram się odpowiedzieć. Zostań ze mną dłużej, dodając do Obserwowanych! :)

Z ogromną chęcią odwiedzam Wasze blogi, których obserwowanie sprawia mi przyjemność. Nie mam nic przeciwko linkom do Waszych blogów, jednak to nie miejsce na nachalną reklamę. Szanujmy pracę innych.