Wybór perfum na prezent - czy słuszny?

13:24

Wielkimi krokami zbliżamy się do świąt Bożego Narodzenia - gorącego okresu, do którego skrzętnie przygotowujemy się kilka miesięcy. Jak co roku w naszych głowach pojawia się mnóstwo pytań pozostających, często pozostających bez odpowiedzi, spośród których szczególnie wysoko uplasowane jest jedno - co wybrać na prezent dla najbliższej osoby?
Częstą pozycją, padającą wśród propozycji na świąteczny upominek są perfumy. Czy rzeczywiście jest to prezent, który zadowoli każdego?

Jak wybrać zapach idealny? 

Gustownie opakowane, rozlewane w eleganckie flakony zapachy potrafią zachwycić gusta każdego obdarowanego osobnika. Warto jednak trzymać się kilku zasad, dzięki którym wybrana przez nas woń nie będzie tylko ozdobą kosmetycznej półki.

1. Przemyśl, jak dobrze znasz osobę, której zamierzasz podarować perfum.
Nie kupuj perfum osobom, których nie znasz- przede wszystkim dlatego, że może to zostać odebrane jako duży nietakt. Bardzo ciężko zdecydować się na produkt, mający być drugą skórą odbiorcy, nie znając jego stylu bycia oraz osobistych preferencji. Im słabiej znamy daną osobę, tym mniejsze prawdopodobieństwo trafienia z zapachem.

2. Nie kupuj używanego obecnie produktu, ale..
.. zasugeruj się jego linią zapachową. Świat perfum jest naprawdę obszerny i rzadko kiedy spotykamy dokładnie takie same połączenia woni. Aby nie powielać używanego dotychczas zapachu i odkrywać nowe połączenia, postaraj się znaleźć produkt w podobnym stylu, bazujący na ulubionej dominującej nucie.

3. Nie wybieraj perfum sugerując się kryterium bycia popularnym.
Tak, jak nie każda nowinka modowa potrafi zachwycić nasze serca, podobny schemat można przewidzieć w przypadku perfum będących na topie, szeroko reklamowanych. Odradzam pójście tropem dopasowywania zapachu wyłącznie oceną wizualną - bardzo często zdarza się, że nawet najbardziej elegancka kobieta, stereotypowa odbiorczyni zapachów Chanel, gustuje w zupełnie innych aromatach.

4. Zdecyduj się na produkt uzupełniający.
Jeżeli boisz się ekspertymentów z wyborem nowości, postaw na znany konsumentowi kosmetyk, będący uzupełnieniem używanego zapachu. Bardzo często producenci wypuszczają całą linię, która oprócz pielęgnacji ciała oferuje o wiele więcej - przede wszystkim dłuższą żywotność produktu głównego.

5. Nie sugeruj się własnym gustem.
Najczęściej popełniany błąd, najczęściej dotyczący wyboru zapachu dla partnera - o ile nam dany produkt mógł zawrócić w głowie, na nieszczęście może okazać się, iż w przypadku drugiej osoby będzie zupełnie odwrotnie, generując tym samym nieudany podarunek.

6. Pamiętaj o odpowiednim opakowaniu.
Decydując się na wręczenie produktu luksusowego jakim są perfumy pamiętaj, żeby zadbać również o otoczkę - nieco wyrafinowaną, lecz w dalszym ciągu pozbawioną krzykliwego opakowania.

_____

Perfumy w roli prezentu to jedne z delikatnych i wymagających przemyślenia produktów, których wręczanie może nieść ze sobą komplikacje - jednocześnie potrafią zadowolić jak nic innego. Z jakich zapachów ucieszyłybyście się najbardziej? Zapraszam do dyskusji.

źródło zdjęcia głównego - LondonBeautyQueen via Pinterest

Może Ci się spodobać

13 komentarze | COMMENTS

  1. Dostałam kiedyś perfum w prezencie i nie chciałabym, żeby to się powtórzyło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zawsze sugeruję się właśnie linią zapachową, sprawdzą jakie nuty mają ulubione perfumy np. mojego chłopaka i wybieram coś podobnego. W jego przypadku są to głównie zapachy świeże i sportowe np. lacoste.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam dostawać perfumy od bliskich - zwykle wiedzą co najbardziej jest w moim guście i jakie nuty zapachowe lubie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja po perfumach mam migreny , wiec raczej zawsze to nietrafiony prezent .
    Ale biorę w ciemno zielona herbatę Elizabeth Arden bez domieszek ;)
    I jeszcze jedna które sa ok to Omnia Bvlgari

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojj kupowanie perfum komuś, kogo nie zna się na tyle, by wiedzieć, jakie lubi - rzecyzwiście nie przystoi ;) chyba że wcześniej zrobi się "wywiad". Pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mamie lub siostrze bez obaw mogę kupić perfumy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Od bliskich znajomych którzy wiedzą co lubimy wtedy łatwo trafić w gust ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja sie cieszyłam jak dostałam perfumy na prezent :) ❤

    OdpowiedzUsuń
  9. Prezent słuszny jak się zna czyjeś ukochane perfumy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jedyną osobą, której kupuję perfumy jest narzeczony, ale to dlatego, że wcześniej pokazuje mi kilka zapachów, które mu się podobają, a ja przy nadarzającej się okazji wybieram spośród nich jeden :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja od mojego ex dostałam kiedyś perfumy, które kupił mi w ciemno i były bardzo trafione, więc chociaż na to się przydał... Bo potem nawet sama je sobie kupiłam ale nie z tęsknoty tylko akurat mi pasowały :-)
    Ale to historia - wyjątek potwierdzający regułę i zgadzam się z Tobą. Zresztą to szersza prawidłowość, "drugą skórą" i czymś bardzo prywatnym są też ubrania... Moja mama zawsze była mistrzynią kupowania mi ubrań, których nie chciałam i czułam się w nich jak "nie ja". To było okropne! dlatego Twój post jest bardzo mądry :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Unikam kupowaniu komuś perfum w prezencie z obawy, że trafie w gust danej osoby. Z czego bym się ucieszył hmmm .. Z Si Armaniego albo z Bright Cristal Versace :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Jestem szczerze zainteresowana tym, co macie do powiedzenia. Każdy komentarz czytam oraz staram się odpowiedzieć. Zostań ze mną dłużej, dodając do Obserwowanych! :)

Z ogromną chęcią odwiedzam Wasze blogi, których obserwowanie sprawia mi przyjemność. Nie mam nic przeciwko linkom do Waszych blogów, jednak to nie miejsce na nachalną reklamę. Szanujmy pracę innych.